כיצד לבדוק רטיבות בבית?


רטיבות בבית

לחות יכולה להיות בעיה אמיתית בבתים, וזה יכול להיות יקר לתקן. המפתח להימנעות מבעיות לחות הוא לדעת כיצד לאבחן אותן ולאילו סימני אזהרה לצפות.

כאשר מודדים מבצעים בדיקות רכוש, הם בדרך כלל משתמשים במד לחות דיגיטלי – הפרוטימטר. מכשיר זה בודק את עמידות העץ לספיגת לחות.

מהי בדיקת רטיבות בבית?

רטיבות לא מטופלת בנכס שלך עלולה להפוך לנושא רציני, והדרך היחידה לטפל בבעיה במהירות ובצורה נכונה היא באמצעות בדיקת לחות בבניין. לא רק זה ימנע בעיות נוספות הנובעות בעתיד, אבל זה גם מועיל להגנה על הבריאות של המשפחה שלך גם כן.

לחות יכולה להיגרם על ידי דברים רבים ושונים, ולכן חיוני שתמצא מודד לחות מנוסה שיוכל לזהות את הבעיה במדויק. הם יתנו לך דוח מלא על מה שהתגלה וכיצד לטפל בו.

לחות חודרת יכולה לעתים קרובות להיות תוצאה של תחזוקה לא מספקת על נכס, כגון פגמים חיצוניים בגרזנים או צינורות. כדי לפתור בעיה זו, יהיה עליך להחליף או לתקן אותם ולוודא שהם לא אוספים מי גשמים.

לחות עולה נגרמת כאשר מים מחלחלים לקיר מלמטה, בדרך כלל דרך פתח בבנייה. ניתן לזהות זאת באופן חזותי כקו אופקי המתרחש לאורך בסיס הקיר או כלחות עודפת עד לגובה של כ-1.5 מטרים.

בסקר לח, מפקח יבדוק את כל מבנה הנכס כדי לזהות את מקור הנושא. הם ייעצו ללקוחות על כל סדקים ברורים בציפוי עיבוד או הצבעה פגומה או חסרה, כמו גם בעיות גישור לחות פוטנציאליות סביב הנכס.

כיצד מתבצעת בדיקת רטיבות?

אם אתם חווים לחות בביתכם, הגיע הזמן שמומחה יבדוק ויאבחן את הגורם לבעיה ויציע כיצד לטפל בה בצורה הטובה ביותר.

במהלך התהליך, הם יבדקו לחות וכמה יש. זה נותן להם מושג מדויק על הבעיה ועל העלויות הפוטנציאליות לתיקון אם לא מטפלים בהם.

כאשר יש מודד מומחה לבדוק את הנכס שלך, הם ישתמשו בכלים שונים כדי למדוד את רמות הלחות בקירות. זה עשוי לכלול שימוש במד לחות כף יד וכן בדיקה ויזואלית של קירות וריצוף כדי לוודא שאין סימני לחות.

לחות חודרת יכולה להיגרם על ידי מספר דברים, אך השכיח ביותר הוא לבנים מוגנות בצורה לא מספקת. ניצול לנשימה חיצוני מגן צבע על הלבנים שלך לא רק מגן עליו מפני חודר לח אבל גם מאפשר לו לנשום טוב יותר עבור השתפר איטום תוצאות.

ככל שהלחות ארוכה יותר לא מסומנת, כך היא הופכת להיות יקרה יותר לתיקון והסיכון הגדול יותר שהיא מהווה לאזורים אחרים בבית. לכן זה כל כך קריטי לטפל בבעיות לחות באופן מיידי.

מדוע חשוב להתייעץ עם חברה מנוסה בתחום?

רטיבות בבית יכולה להעיד על נושא בסיסי שצריך לטפל בו. אמנם יתכנו סיבות שונות, אך עדיף לפנות למודד מוסמך לאישור כדי שיוכל לאתר ולטפל בבעיה במהירות וביעילות.

אחד הגורמים השכיחים ביותר לעיבוי הוא טיפות מים או נוזלים באוויר הבאים במגע עם משטחים קרים יותר. זה יכול להוביל לבעיות אם אין מספיק בידוד או אוורור לקוי.

סיבה נוספת היא עליית לחות, המתרחשת כאשר מי תהום מחלחלים ללבנים או לבטון. בעיה זו מתעוררת בדרך כלל בבניינים ישנים יותר.

במקרים מסוימים, לחות עולה יכולה להיות עקב בעיות תיקון כגון מסלול חסין לחות פגום. אם זה המקרה עבורך, צריך לקחת אחריות ולטפל בבעיה באופן מיידי בעזרת חברה מוסמכת ומנוסה.

לקריאה נוספת הקליקו

https://agalor.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA/