פורטל תעשייה וייצור אפיון חווית משתמש בסיסי אפיון חוויית המשתמש

בסיסי אפיון חוויית המשתמש


אפיון חווית משתמש

במאמר זה תלמד על יסודות אפיון חווית משתמש וכיצד הוא יכול להועיל לעסקיך. ‏ אם אתה עדיין לא מכיר את אפיון חוויית המשתמש, כדאי שתקרא את המאמרים הקודמים שלנו על מחקר המשתמש ועל אופטימיזציה של קצב ההמרה. כמו כן, הגדרנו את חשיבותה של חוויית משתמש לדור המוביל, SEO, ומכירות. אלה הם רק חלק מהיתרונות שניתן להפיק ממחקר ואפיון משתמשים. בנוסף להבנה עמוקה יותר של חוויית המשתמש, מאמרים אלה יעזרו לך לקבל החלטות עסקיות טובות יותר בהתבסס על הממצאים שלך.

מהו אפיון חוויית המשתמש?

במאמר זה, נסתכל על הצטלבות של חוויית משתמש ונתונים. אנליטיקה היא יותר מחבורה של מספרים. הם על מעקב התנהגות משתמש לאורך זמן. כמו כן, נבחן את הדרכים בהן ניתן להשתמש באפיון נתונים על מנת לשפר את חוויית המשתמש של האתר שלכם. מאמר זה יספק לכם הבנה ברורה יותר של ההבדל בין נתונים לחוויית משתמש. בתור התחלה, בואו נגדיר את המונח.

מהו אפיון חוויית משתמש? בעיקרון, סוג זה של מחקר חוקר את החווית של המשתמשים שלך, אם באינטרנט או בחיים האמיתיים. אפיון זה עוזר לזהות בעיות והזדמנויות. מחקר של UX יכול גם לספק נתונים כמותיים, המאפשרים לצוותי מוצרים להשוות את המוצרים שלהם מול מוצרים אחרים. הנתונים מהמחקר הזה נטולי הטיה אנושית, וניתן להרכיב את התוצאות בתרשימים או בדיווחים. מחקר זה יכול לשמש כדי להמליץ על שיפור אתר או מוצר.

UX מנתח את זרימת המשתמש של המוצר ואת UX. על ידי שימוש במידע כמותי ואיכותי, מעצבי UX יכולים לזהות נקודות כאב אפשריות ותסכולים. ניתן להשתמש בתובנה זו כדי להפוך את המוצר לטוב יותר ופחות מתסכל עבור משתמשים. משתמשים ירגישו יותר חיוביים כאשר הם יכולים למצוא פחות צעדים כדי להשלים משימה. על ידי אפיון חוויית המשתמש, מעצבי המוצר יכולים להקל על הלקוחות להשלים משימות, להגדיל את המכירות וליצור לקוחות מאושרים יותר.

איך נעשה אפיון חוויית משתמש?

סקירת UX טובה מבוססת על נתונים, אז אם אתם רוצים לגלות מה אנשים אומרים על האתר שלכם, כלים כמו Google analytics מספקים נקודת התחלה לכך. אם התנועה נפלה, זה יכול להיות בעיה עם התכונה החדשה, או שאתה כבר מקבל עיתונות שלילית לעיצוב החדש שלך. אתם יכולים גם לקבל מידע משמעותי על המכשירים שאנשים משתמשים בהם כדי לגשת לאתר שלכם.

ברגע שתאסוף ותסווג את הנתונים שלך, הצעד הבא הוא להפוך את התובנות שלך לתכנית משמעותית לפעולה. כדי לעשות זאת, תצטרכו לדעת מה לחפש במהלך האפיון, כמו הבעות פנים או זעם קליק. ואז, תצטרך לדבר על הממצאים עם בעלי עניין אחרים, ולהפוך אותם לתוכנית משמעותית. אם אתה לא בטוח איך לעשות את זה, לשקול כמה עצות כדי לעזור לך לעשות את התהליך קצת יותר קל.

דרך אחת להפיק את המירב מאפיון ה-UX שלך היא ליישר את הממצאים שלך על פני כל המוצר שלך. השתמש במפות מסע לקוחות כדי ליישר את הממצאים שלך על פני נקודות מגע שונות. יצירת מפת חוויית משתמש תעזור לך לזהות אזורים בעייתיים ולהעניק השראה לשינויי עיצוב עתידיים. על ידי מדידת שינויים בנתוני המשתמש, תדע אילו אזורים צריכים להשתפר. ועל ידי הערכת היעילות של העדכונים שלך, תדע אם הם השתפרו.

מדוע אפיון חוויית המשתמש חשוב? ‏

לא ניתן להדגיש את חשיבות חוויית המשתמש יתר על המידה. אפיון חוויית משתמש מוצלח הוא הכרחי עבור המרה, SEO, ומעורבות. אפיון יעיל של UX יספק צעדים ושינויים ברי פעולה שצוותי המוצר יכולים ליישם כדי להגדיל את שיעורי ההמרה, נאמנות המותג ושימור הלקוחות. הנה כמה יתרונות של UX:

זה עוזר לך להבדיל בין תכונות חייבות לבין תכונות נחמדות. ואז, למיין את התכונות על ידי הציונים הגבוהים ביותר עד הנמוכים ביותר ולתעדף אותם בהתאם. מאפייני הניקוד הגבוהים ביותר נחשבים כבעלי ערך מוכרח, בעוד אלו בעלי תווי ניקוד נמוכים פחות. תרשימי סיבה ותוצאה עוזרים לך לנתח מספר סיבות לכל בעיה ולזהות את הפתרון הנכון כדי לתקן אותה. אם תשאל משתמשים על התנהגותם, תוכל לזהות היכן יש לבצע שיפורים ולשפר אותם.

חוויית משתמש היא נושא מורכב. למרות שהיא קיימת כבר יותר ממאה שנה, היא צוברת חשיבות בשנים האחרונות בשל היישומים החדשניים שלה. UX התפתח מלהיות מרוכז בצרכים של משתמש קצה עד להפוך למשמעת גלובלית. למשל, בעולם של ימינו אנשים משתמשים במסכים גדולים יותר ובהחלטות גבוהות יותר. אם אתה לא מעצב את המוצר שלך עם זה בראש, זה יכול לגרום לחוויה בסוף נמוך.